При затруднения при преглъщане консумирайте меки или течни храни. Понякога е по-лесно да преглъщате гъсти течности, отколкото редки. Приемайте висококалорични и богати на протеини течности, ако не можете да покривате дневните енергийни нужди на организма Ви.

  • Хапвайте по малки порции и по-често, отколкото три основни хранения на ден.
  • Приемайте готови консервирани течни хранителни добавки, ако не можете да покриете дневните си енергийни нужди.
  • Пасирайте храната си.
  • Приемайте по 6-8 чаши течност на ден. Сгъстявайте напитките до консистенция, която ще можете да приемете по-лесно.
  • Ако за Вас са препоръчителни по-редките течности, опитай следните: кафе, чай, безалкохолни напитки, течни хранителни добавки, бульон.
  • Ако за Вас са препоръчителни по-гъстите течности, опитай следните: пълномаслено мляко, яйчен жълтък, млечни шейкове, сладолед.
  • Консумирайте белтъци: сгъстено мляко, кисело мляко без плодове, прясно меко сирене, заквасена сметана.

Материалът е предназначен да допълни информацията, която получавате от Вашия  лекар и никога не трябва да се смята за персонален медицински съвет. Винаги се консултирайте с Вашия лекар при въпроси за Вашето здраве.

BG-3371/01.2021