Както заболяването, така и лечението му предизвикват промени във Вашите хранителни навици и желанието Ви за хранене. Това може да доведе до загуба на телесна маса, слабост и отпадналост. Доброто хранене е важна част от грижата, която трябва да полагате за своя организъм. Страничните ефекти като болка, гадене и запек също могат да доведат до промяна в апетита.

Какво ще Ви помогне да се почувствате по-добре:

  • Хранете се с по-малки порции по-често и заменете с тях трите големи хранения за деня.
  • Избягвайте течностите по време на хранене или отпивайте по малки глътки вода, за да не се почувствате заситени твърде рано.
  • Бъдете колкото можете по-активни физически. Понякога кратка разходка около час преди хранене може да Ви помогне да огладнеете.
  • Консумирайте храни, с високо съдържание на протеини, докато апетитът Ви е най-силен – храни като боб, пиле, риба, месо, кисело мляко и яйца.
  • Консумирайте най-голямото ястие за деня, когато се чувствате най-гладни, независимо дали това е на закуска, обяд или вечеря.
  • Храната трябва да бъде разнообразна, може да промените рецептите, които използвате.

Материалът е предназначен да допълни информацията, която получавате от Вашия  лекар и никога не трябва да се смята за персонален медицински съвет. Винаги се консултирайте с Вашия лекар при въпроси за Вашето здраве.

BG-3371/01.2021